Monday, February 17, 2014

Cara Rasulullah menjaga kesihatan diri

Assalamualaikum?


Zaman semakin berubah, dunia semakin maju dan mewah . Dengan perubahan zaman masa kini. jangan lah kita lupa pada sunnah Rasulullah SAW .Dari mana juga kita datang ,miskin kaya sama sahaja. Mari lah kita hidupkan sunnah rasul, tidak kira banyak atau sikit .

Entri aku hari ini , hanya untuk peringatan kita semua yang sering lupa dengan perubahan semasa. Zaman memang berubah, tapi kita jangan lah ubahkan zaman kepada yang negatif. Kesihatan diri juga harus kita jaga, Ini adalah antara cara Rasulullah SAW menjaga kesihatan diri dari pelbagai aspek, bukan hanya dengan makan ubat yang di beri dari makcik hospital.

Amalkan lah cara ini sebaik mungkin. Tidak berdosa pun kalau di amalkan . muhasabah diri Dipagi hari yang indah ini. Bersyukurlah diberi kesempatan untuk menghembuskan nafas di bumi ini. :)

Noted : perubahan zaman dan kesihatan .

3 comments:

  1. Assalamualaikum.. alhamdullilah... dalam proses nak betulkan jadual hidup. heheeee dalam cubaan mengawal kemarahan, lebih optimis dan jadi seorang yang pemaaf .. in shaa Allah. semoga Allah permudahkan urusan kita ~~~

    ReplyDelete
  2. sunnah yg senang nak kita ikut...nak tak nak je kan... nice share

    ReplyDelete
  3. walaupun zaman berubah, islam tetap sama. cara berpakaian selari ngan ajaran islam. tp yg sebaliknye brlaku arini :(

    ReplyDelete

Budi bahasa budaya kita. :)

CARA MENGHITUNG ZIKIR DENGAN JARI

CARA MENGHITUNG ZIKIR DENGAN JARI Assalamualaikum? Memandangkan sesetengah orang mungkin tiada tasbih ataupun malas nak bawak tasbi...

Kisah dula kala