Tuesday, November 27, 2012

Respon pengguna twitter

Assalamualaikum?


      Hari ini aku sign in Twitter, ok lama sudah diri ini tidak on  twitter kerana hajat ingin main tweet tweet aku pun on.Tiba tiba, full dekat Home cerita pasal minah dari planet matokilah, minah mahu bapak matilah , minah tak ada dara. wow, adakah diri ini sudah ketinggalan zaman. atau baru baru sahaja benda alah ini berlaku. banyak tanda tanya di situ.
       Dengan sepantas kilat tangan ini search dekat bahagian google. nampaknya cerita cerita sebegini rupa still hangat menyengat . berbalik kepada tajuk , jom tengok respon para pengguna twitter, ada yang memaki hamun dan ada juga yang bagi nasihat , sudah boleh jadik pengritik dia orang ini. syabas syabas. jom nengok. sebenarnya banyak lagi komen komen diaorang ni, tapi aku ambil sikit saja, mahu tahu lebih lanjut sila buat twitter sendiri.

"Ayuni dari planet Matoki.Lyana evans dari planet Makaroni.Baby diana dari planet dara dah tak ada.Haziq bana dari planet Sarkas. -.-"

"Twitter dulu best je. Tak ada pun yang maki bapaknya. Tak ada pun cakap tak ada daraTak ada pun apa apa. Twitter ni bukan dairi ini public"

"malam ny dekat twitter ada 3 orang perempuan yang mengaku takada dara dalam masa yang sama..adik beradik ke dorang nie?? Aneh sungguh.."

"Baby Diana perempuan , berani tweet " Aku tak ada dara " Kami yang lelaki , nak tweet " Kami sunat sakit " pun rasa malu sangat . LoL"

"Selena gomez yang dah hilang dara pun tak ada tweet "I lost my virgin"."

"Adel asha with her barbie problem , ayuni with her matoki problem , lyana evan with her dad problem , diana ali with her DARA problem . Okay"

"Pandang TL -> Ayuni dan Planet Matoki -> Lyana Evans tak habis dengan dunia BABI -> Baby Diana mintak pulang balik daranya -> *korek idong*"


Kata kata buat kamu :

Ayuni : kalau taksub betul dengan planet Matoki tuh , tidak payahlah sampai bawa nama malaysia , hah' tengok kan sudah kena bash oleh dia orang. pergi mintak maaf cepat.

Lyana Evans : Kalau mahu betuk bapak tu -.- , sila tulis di diari sahaja, jangan lah sampai tweet tweet bagai, ingat kalau tiada dia, siapalah kau tuh. pergi minta maaf dengan dia cepat.

Baby diana : nih lagi sorang, kalau tak ada dara sekali pun , jangan sesekali tweet tweetkan  diri itu,  memalukan kaum hawa lah. pergi bersihkan nama sendiri cepat.




Nota malu : Sorry diri ini bukan ingin mengaibkan orang cuma ingin menasihat dan aku bukanlah sempurna betul mau menasihat, tapi, takkan mahu tunggu semua orang sempurna baru bagi nasihat, alamat  ehem ehem lah diri itu.


9 comments:

  1. kurang kesedaran ke kurang ajar mereka ini ? lahai . punah . punah . punahhhhhhhhhh ..

    ReplyDelete
  2. kesian ngan budak-budak mentah tu.. hemm bahana teknologi. taktau nak cakap apa, ketaksuban yg melampau.
    malaysian pun, hmm masing2 kena muhasabah semula.

    ReplyDelete
  3. jom lah kita twitt twitt juga..tp saya suka merapu-rapu ja syok sendiri

    ReplyDelete
  4. nih mesti budak yg tak fikir pnjg

    ReplyDelete
  5. bahana twitter..hmm..sy rasa twitter fake kut, ada ka patut nak mengaibkan diri. wallahualam.

    ReplyDelete
  6. mcm2 la diorng ni.semua nak kan perhatian jea tu.makin di layan makin ramai org mcm tu

    baik tak yah layan kan

    ReplyDelete
  7. Isk2 kak M yg baca ni plak yg rasa Malu...hmmmmmm..Isk Isk..

    ReplyDelete

Budi bahasa budaya kita. :)

CARA MENGHITUNG ZIKIR DENGAN JARI

CARA MENGHITUNG ZIKIR DENGAN JARI Assalamualaikum? Memandangkan sesetengah orang mungkin tiada tasbih ataupun malas nak bawak tasbi...

Kisah dula kala