Saturday, February 15, 2014

Tips untuk hidup bahagia

Assalamualaikum?


     Tips untuk bahagia adalah  Membahagiakan orang lain . Kalau ada rezeki sikit sikit tu kongsi kongsi lah dengan orang lain. even orang yang tidak kita kenal pun.
    Ada satu hari tu, aku mau beli icecream satu ketul seja bha di kedai , tapi panjang betul barisan mau bayar dekat kaunter, tiba tiba ada seorang pakcik yang baik hati lagi berbudiman ini berkata kepada aku yang dia ingin membayar icecream yang berada di tangan ku ini . Mungkin dia nampak aku macam mau cepat cepat kan. Mula mula aku tidak mau, tapi dia kata tidak apa , apa boleh buat, orang memberi , takkan mau tolak kan? hewhew
     Oleh itu, Kalau ada rezeki yang lebih, apa salahnya di bahagi kan kepada orang lain, mana lah kita tau kalau rezeki yang kita kongsi akan ada hikmah disebaliknya. kannn? Lepas seja aku kena belanja tu, berbahagia hati aku sekejap. Mudahmudahan murah rezeki dia.

Noted : TerimaKasih pakcik yang baik hati. moga murah rezeki

6 comments:

  1. Assalamualaikum.. alhamdullilah. baiknya pakcik tu.. hehe semoga bertambah murah rezekinya.. in shaa Allah ~~~

    ReplyDelete
  2. bERKONGSI LEBIH BERKAT..KAN??LAGIPUN ITU MACAM BERSEDEKAH JUGAK..

    ReplyDelete
  3. membahagiakan org lain dan org akan bahagikana kita kan..

    ReplyDelete
  4. Yup ^^
    eventhough some people didn't appreactiate good things that we did, just rememmber that someone else there taking the good deeds into account :D

    ReplyDelete

Budi bahasa budaya kita. :)

TRAGEDI KEBAKARAN PUSAT TAHFIZ

Assalamualaikum, Baru baru ini, kita digemparkan dengan satu tragedi kebakaran yang berlaku di Pusat Tahfiz Darul Quran ittifaqiyah di ...

Kisah dula kala