Tuesday, December 25, 2012

Bila kita jatuh sakit

Assalamualaikum ?


Apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, Allah akan utuskan 4 orang malaikat :

1. Malaikat Pertama akan mengambil SELERA MAKANNYA
2. Malaikat Kedua akan mengambil REZEKINYA
3. Malaikat Ketiga akan mengambil KECANTIKAN WAJAH ( pucat )
4. Malaikat Keempat akan mengambil DOSANYA

Apabila telah sampai waktu yang telah Allah tetapkan untuk hambaNya kembali sihat, Allah akan menyuruh Malaikat Pertama, Malaikat Kedua dan Malaikat Ketiga supaya memberi balik apa yang telah diambil oleh mereka.

Akan tetapi Allah tidak menyuruh Malaikat Keempat memberi balik dosa hambaNya tersebut. Subhanallah, betapa Mulia dan Baik Hati nya Allah terhadap kita. Janganlah bersangka buruk terhadap Allah ketika sakit, bersyukurlah dan ucaplah Alhamdulillah ke atasNya. Sesungguhnya setiap kesakitan itu adalah penghapus segala dosa.



Nota kaki : Pencuci Mata hati di tengahari . bw secara slow slow :)

22 comments:

intanfirdaus247 said...

shasha...selamat tgh ari....nice info..:)

-meeSUPERGIRL- said...

Subhanallah .. humm .. sbb tu jgn merungut kalau sakit .. sakit itu pnghapus dosa ..

Cik Fie said...

yup ! betul tu :')

http://www.cikfie.com/2012/12/pencarian-pengomen-tegar-2012.html

Jna marcello said...

nice sharing Sha...

SHAAAA NAAA RINDUUUU SHAA
hahahahahah ;)

shidaR said...

nice sharing shasha :)

nik ros said...

sentiasa bersangka baik dengan Allah. setiap baik buruk yg berlaku pada kita pasti ada hikmah kan.

Misz Fazie said...

Subhanallah. Allah Maha Pemurah :)

cik nana said...

akak pun tengah sakit ni. Alhamdulillah :)

✿A I N A A✿ said...

subhanaAllah!!!! memang betul makna sebalik Bismillahirahmanirahim..masyaAllah

SM said...

*sengih !

Pykaa Pdott said...

nice info sya , lama pyka tak sggah sini .

Kesuma Angsana said...

yup setuju sgt!

Ayie Abas said...

salam shasha :D

sakit kan penghapus dosa2 kecil kita...kecuali dosa besar kena bertaubat dan sbgnya...

boni kacak said...

Allah sangat mengasihi hambaNya....

tirahzairi said...

nice info...thanks 4 sharing...

QasehnyaRania said...

hye shasha..lama ciksu tak singgah..
maap yer,ciksu bercuti ;D

nice sharng..tenq..

Miss Zahirah said...

nice post!
sakit tu penghapus dosa.. ;)

kay_are said...

waah.. kagumnye.. thanks sebab sharing ye.. macam tu rupenye.. hmm

shasha yacob said...

@Jna marcello ohhh I pun rinudd you. ahaks :D

hazwan hairy said...

tgh sakit sgt2 skrg ni...terhapus dosa lama..hehe...terima kasih YA ALLAH sbb beri peluang sakit blh hapus dosa yg lama dan kmbli ke jln yg diredhai..

hainom OKje said...

Subhanallah.... pemurahnya... tapi manusia tidak menyedarinyakan Sha!

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

nice sharing shasha