Wednesday, December 26, 2012

#Wordless Wednesday #5 / Kubur masing masing

Assalamualaikum?


   Peringatan di Petang hari. banyak manusia yang cakap, " woii kubur masing masing erk " .  Yala kubur memang masing masing, tapi sebelum cakap kubur masing masing, ingat dulu siapa yang mandikan jenazah kau, pakaikan kau kafan, siapa yang baca yassin untuk kau nanti. #Justsaying.

Nota kaki : maaf ayat macam mau bawa bergaduh saja. 

31 comments:

  1. elok la bg ayat neh dkat budak2 mulot puaka yg suka sound org ckp mcm tuu .. nt dah mati mandi , kafan , masuk kubur sendiri . tu pun kalau boleh la . haha

    ReplyDelete
  2. haha , betul tuuu . ehh btw , cantik doodle . sebijik sama macam gmbar :D terpegunnn . hehe

    ReplyDelete
  3. haha , betul tuuu . ehh btw , cantik doodle . sebijik sama macam gmbar :D terpegunnn . hehe

    ReplyDelete
  4. hidup ni jangan nak bongkak sangatlah kan.

    ReplyDelete
  5. setuju sgt. berlagak tol org yg cakap mcm tu kan.

    ReplyDelete
  6. dear..setuju sesgt la..nk sgt kubur masing2 amik kaw buat keje smua sndrk

    ReplyDelete
  7. setuju sgt2.... selalu org balas dengan kata2 "kubur masing2" ni bila kita bg nasihat kat seseorang tu...

    ReplyDelete
  8. kubur masing-masing. tapi asap dari kubur lu ganggu kubur gua.

    erk. boleh ke sound direct macam tu? :D

    ReplyDelete
  9. dan satu lg jgn lupa brapa rmai yg masukkn jenazah tu dlm kubur.

    renung2 kan :)

    ReplyDelete
  10. manusia memang suka berkata ikut kepala hotak dia sendiri hehehe :P peace ^^V

    ReplyDelete
  11. haa betul setuju! takut lak bila ckp psl kubur..hehe

    ReplyDelete
  12. Betul, tu nanti kalau dia mati, jangan ziarah kubur dia langsung.

    ReplyDelete
  13. betul... orang lain yang akan uruskan kita bila kita meninggal nanti...
    nice sharing... ^_^

    ReplyDelete
  14. betul tu..kang kalau kain kapan tak cukup nak balut badan sape nak kena beli??orang lain jugak kan???hehe..nice one.. :D

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  15. haha setuju . Kadang-kadang orang cakap main lepas aje, huhu ..bila dah mati , haa siapa yang nak tolong mandikan semua tu ?! bangun semula then mandi , kendian masuk lubang sendiri, getuew..lah kot,kihkih

    ReplyDelete
  16. bila berkata-kata kena fikir .. bukan main lepas.

    ReplyDelete
  17. peringatan yg baik shasha...:)

    ayie x kan sesekali cakap kubur masing2 tu...bahasa tu mcm cakap org sombong jer kan...

    ReplyDelete
  18. ha..ha... Yelahkan Shasha....so janganlah senang-senang nak cakap kubur masing-masing sebab kita akhirnya akan menyusahkan mereka jugak bila mati.....

    ReplyDelete
  19. amboi, lasernya mulut dia ek kata lagu 2..

    ReplyDelete
  20. Segmen Segmen Lagi!! Jom JOIN :) http://sujuelfarahin.blogspot.com/2012/12/segmen-loike-fbpage-bertubi-tubi.html

    ReplyDelete
  21. a`aa. betul tu..tenq dik share

    adik ditag jom selesaikan..semoga selpas ni ciksu lebih mengenali kamu..

    http://lobaksusue.blogspot.com/2012/12/25-random-facts-about-me.html

    terima kasih ;D

    ReplyDelete
  22. betul tu , jgn sesedap mulut je cakap kubur masing2 . :)

    ReplyDelete
  23. tak pernah lagi dengar orang sebut ayat macam tu.. dalam tv tu banyak r dengar..

    ReplyDelete
  24. betul tu..saya setuju sangat2..hehehe

    ReplyDelete
  25. manusia mmg ckp ikut dan jer kalau xblh nk terima nasihat org

    ReplyDelete

Budi bahasa budaya kita. :)

TRAGEDI KEBAKARAN PUSAT TAHFIZ

Assalamualaikum, Baru baru ini, kita digemparkan dengan satu tragedi kebakaran yang berlaku di Pusat Tahfiz Darul Quran ittifaqiyah di ...

Kisah dula kala