Tuesday, December 25, 2012

Bila kita jatuh sakit

Assalamualaikum ?


Apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, Allah akan utuskan 4 orang malaikat :

1. Malaikat Pertama akan mengambil SELERA MAKANNYA
2. Malaikat Kedua akan mengambil REZEKINYA
3. Malaikat Ketiga akan mengambil KECANTIKAN WAJAH ( pucat )
4. Malaikat Keempat akan mengambil DOSANYA

Apabila telah sampai waktu yang telah Allah tetapkan untuk hambaNya kembali sihat, Allah akan menyuruh Malaikat Pertama, Malaikat Kedua dan Malaikat Ketiga supaya memberi balik apa yang telah diambil oleh mereka.

Akan tetapi Allah tidak menyuruh Malaikat Keempat memberi balik dosa hambaNya tersebut. Subhanallah, betapa Mulia dan Baik Hati nya Allah terhadap kita. Janganlah bersangka buruk terhadap Allah ketika sakit, bersyukurlah dan ucaplah Alhamdulillah ke atasNya. Sesungguhnya setiap kesakitan itu adalah penghapus segala dosa.



Nota kaki : Pencuci Mata hati di tengahari . bw secara slow slow :)

22 comments:

  1. shasha...selamat tgh ari....nice info..:)

    ReplyDelete
  2. Subhanallah .. humm .. sbb tu jgn merungut kalau sakit .. sakit itu pnghapus dosa ..

    ReplyDelete
  3. yup ! betul tu :')

    http://www.cikfie.com/2012/12/pencarian-pengomen-tegar-2012.html

    ReplyDelete
  4. nice sharing Sha...

    SHAAAA NAAA RINDUUUU SHAA
    hahahahahah ;)

    ReplyDelete
  5. sentiasa bersangka baik dengan Allah. setiap baik buruk yg berlaku pada kita pasti ada hikmah kan.

    ReplyDelete
  6. Subhanallah. Allah Maha Pemurah :)

    ReplyDelete
  7. akak pun tengah sakit ni. Alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  8. subhanaAllah!!!! memang betul makna sebalik Bismillahirahmanirahim..masyaAllah

    ReplyDelete
  9. nice info sya , lama pyka tak sggah sini .

    ReplyDelete
  10. salam shasha :D

    sakit kan penghapus dosa2 kecil kita...kecuali dosa besar kena bertaubat dan sbgnya...

    ReplyDelete
  11. Allah sangat mengasihi hambaNya....

    ReplyDelete
  12. hye shasha..lama ciksu tak singgah..
    maap yer,ciksu bercuti ;D

    nice sharng..tenq..

    ReplyDelete
  13. nice post!
    sakit tu penghapus dosa.. ;)

    ReplyDelete
  14. waah.. kagumnye.. thanks sebab sharing ye.. macam tu rupenye.. hmm

    ReplyDelete
  15. tgh sakit sgt2 skrg ni...terhapus dosa lama..hehe...terima kasih YA ALLAH sbb beri peluang sakit blh hapus dosa yg lama dan kmbli ke jln yg diredhai..

    ReplyDelete
  16. Subhanallah.... pemurahnya... tapi manusia tidak menyedarinyakan Sha!

    ReplyDelete

Budi bahasa budaya kita. :)

TRAGEDI KEBAKARAN PUSAT TAHFIZ

Assalamualaikum, Baru baru ini, kita digemparkan dengan satu tragedi kebakaran yang berlaku di Pusat Tahfiz Darul Quran ittifaqiyah di ...

Kisah dula kala